Συνοπτική περιγραφή - Στόχοι

Η διαπολιτισμική εκπαίδευση είναι μια παιδαγωγική προσέγγιση κοινωνικών, γλωσσικών και εκπαιδευτικών θεμάτων τα οποία αναδύονται στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας και μπορεί να επιβαρύνουν ομάδες πολιτών που είναι κοινωνικά ευάλωτες, όπως οι Ρομά. Πρόκειται για μία προσέγγιση με ολιστικό χαρακτήρα, η οποία αφορά την κοινωνία συνολικά. Με την υλοποίηση του προγράμματος επιδιώκεται κατά κύριο λόγο η αντιμετώπιση της εκπαιδευτικής ανισότητας και της περιθωριοποίησης της συγκεκριμένης κοινωνικής ομάδας μέσα από τη βελτίωση των συνθηκών ένταξης και συμμετοχής παιδιών Ρομά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές, διδακτικές, ψυχοκοινωνικές και εμψυχωτικές δραστηριότητες και δράσεις που αποσκοπούν: α) στην ενίσχυση της πρόσβασης των παιδιών Ρομά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο έως και το λύκειο, αλλά και στην ενθάρρυνση νέων ή/και ενήλικων Ρομά που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση να συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και δομές εκπαίδευσης ή και να επανασυνδεθούν με το εκπαιδευτικό σύστημα, β) στην ψυχοκοινωνική και εκπαιδευτική στήριξη της κοινότητας των Ρομά, γ) στην ευαισθητοποίηση φορέων, της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας, δ) στην οργάνωση, λειτουργία και ενίσχυση της πρόσβασης εφήβων και ενηλίκων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση σε δομές διά βίου μάθησης και εκπαίδευσης, καθώς και ε) στη σύνδεση τοπικής κοινωνίας, σχολείου και οικογένειας.

Οι ενισχυτικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σχεδιάζονται και πραγματοποιούνται μέσω εξατομικευμένων και ομαδικών προσεγγίσεων εντός των κοινοτήτων Ρομά και στοχεύουν στη βελτίωση της επίδοσης και στην προσφορά μαθημάτων γραμματισμού εφήβων και ενήλικων Ρομά. Παράλληλα, επιδιώκεται η διεύρυνση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων εκτός σχολικής μονάδας, για παράδειγμα μέσω εμψυχωτικών δραστηριοτήτων, δημιουργικής απασχόλησης ή/και καλλιτεχνικών ομάδων. Η επίτευξη όλων αυτών λαμβάνει χώρα με τη συμμετοχή και δράση εκπαιδευτικών, εμψυχωτών/τριών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, διαμεσολαβητών/τριών και επιστημονικών συνεργατών, οι οποίοι/ες επιμορφώνονται από προσωπικό εξειδικευμένο σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, διδακτικής των γλωσσών, ψυχολογίας και κοινωνιολογίας.

Search